Meer Met Munckhof BUSINESS TRAVEL HET TEKEN VAN KWALITEIT IN ZAKENREIZEN Meer Met Munckhof Meer Met Munckhof MUNCKHOF MEER MET MEER MET MUNCKHOF BUSINESS TRAVEL Meer Excellente service EXCELLENTE SERVICE MEER MET MUNCKHOF BUSINESS TRAVEL Meer Excellente service Meer Excellente service MEER Meer kosten besparen KOSTEN BESPAREN MEER MET MUNCKHOF BUSINESS TRAVEL Meer kosten besparen Meer kosten besparen MEER Meer Met Munckhof HEALTH, RISK & SAFETY MEER MET MUNCKHOF BUSINESS TRAVEL Meer Met Munckhof Meer Met Munckhof MEER
Blog

Een zakenreis boeken via Munckhof Business Travel: geen chatbot maar échte mensen

“Gewoon” die telefoon opnemen, een vast team van travel consultants en medewerkers die weten waar u behoefte aan heeft. Bij Munckhof Business Travel is dát waar professionele service en persoonlijke dienstverlening voor staat.

Tegenwoordig zijn we het gewend om eerst een keuzemenu te doorlopen voordat er een medewerker aan de telefoon komt. En direct contact met een travel consultant? Nee, de chatbot geeft graag antwoord op al uw vragen. Maar niet bij Munckhof. In een interview vertelt Esmee Sapienza-Rambach, teamleider bij Munckhof Business Travel Venlo, hoe het offline boekingsproces bij Munckhof eruit ziet. Met échte mensen.

 

Een team dat bij u past

Wanneer u klant bent van Munckhof Business Travel, staat er een gespecialiseerd team voor u klaar. Esmee licht dit toe: “Bij nieuwe klanten kijken we altijd eerst welk team van Munckhof Business Travel het beste bij hen past. Ieder team heeft zo zijn eigen specialisatie. Het ene team is bijvoorbeeld gespecialiseerd in de entertainmentbranche terwijl het andere team veel kennis en expertise heeft van de maakindustrie. Daarnaast wordt ook gekeken welke vestiging geografisch het beste bij de klant past. We werken met kleine teams van minimaal 4 tot maximaal 10 collega’s. We vinden het belangrijk om onze klanten goed te leren kennen en houden elkaar op de hoogte van de ontwikkelingen per klant. Nieuwe klanten ontvangen het directe nummer van het desbetreffende team. Zo krijg je meteen contact met één van de travel consultants die je kent. Dat is fijn voor de klant, maar ook voor ons. Als travel consultant bouw je in de loop van de tijd een persoonlijke band op met je klanten. Op deze manier kun je efficiënt schakelen en weet waar je het over hebt.”

 

Meereizen vanaf de stoel

Aanvragen komen voornamelijk telefonisch of via de mail binnen. Geen keuzemenu of veelvuldig mailverkeer, maar direct contact. De travel consultants gaan vervolgens vol enthousiasme aan de slag. “Wij proberen bij iedere aanvraag mee te reizen vanaf onze stoel. Gedurende het gehele boekingsproces denken we na over de meest efficiënte route. We bepalen de beste vluchttijden, onderzoeken of er nog gratis opties zijn zoals een stoel met extra beenruimte en houden rekening met reistijd na aankomst op het vliegveld. Ook de hotels en transfers kunnen via ons geboekt worden. Wat de klant overigens niet ziet, is dat wij bij reizen met tussenstops altijd zorgen voor een plan B. Vóór het boeken van een vlucht, kijken we of er bij onvoorziene omstandigheden (zoals vertraging of vluchtannulering) ook nog vervolgvluchten te boeken zijn. Zo voorkomen we dat onze klanten op een vliegveld stranden.”

 

Persoonlijke ondersteuning tijdens de reis

Uiteraard staan de travel consultants van Munckhof Business Travel ook nog na ontvangst van het vliegticket voor u klaar. Vaak is dat niet nodig en verloopt de reis vlekkeloos. Maar juist voor onvoorziene situaties is het prettig een bekend en vertrouwd team achter u te hebben staan. “Stel je voor; je staat in Australië, door noodweer is de vlucht flink vertraagd en je moet omboeken. Door het tijdsverschil van 8 uur valt deze melding buiten kantooruren, waardoor je bij veel organisaties een extern callcenter aan de lijn krijgt. Dit callcenter is niet bekend met jouw organisatie. Gelukkig werken wij bij Munckhof heel anders. Als klant bij Munckhof bel je in geval van nood gewoon het gebruikelijke telefoonnummer van jouw Munckhof Business Travel kantoor. Dat nummer wordt namelijk 24/7 beheerd door mij óf een van mijn collega’s. Of je dus vroeg in de ochtend, laat in de middag of in het holst van de nacht belt, dat maakt voor ons geen verschil. Je krijgt in alle gevallen een expert van Munckhof Business Travel aan de telefoon. De nachtdiensten worden door ervaren Munckhof experts ingevuld. Dat wil zeggen dat de travel consultant ruime ervaring heeft met het oplossingen van noodsituaties en er bewust voor gekozen heeft de nachtdienst op te pakken. Een bekende stem met de juiste achtergrond, om op dat moment adequaat te kunnen handelen.”

 

Boekingspartner én sparringpartner

Dat Munckhof Business Travel zakenreizen boekt is bekend, maar wij kunnen veel meer voor u betekenen dan dat “Wij weten te allen tijde de klant te bereiken, maar af en toe vergeet de klant ons te benaderen. Soms lijkt er een probleem te ontstaan tijdens de reis, die met één telefoontje opgelost kan zijn. Laatst zat een klant al in het vliegtuig, maar de vlucht vertrok niet. Door deze vertraging kwam zijn vervolgvlucht in gevaar. Door in dat geval met ons contact op te nemen, konden wij zijn vlucht alvast omboeken naar een vlucht later. Dit heeft een hoop wachttijd en frustratie gescheeld. Het is fijn dat we in zo’n situatie ook echt mee kunnen denken met de klant.”

 

Service zoals u die mag verwachten

Uiteraard heeft Munckhof Business Travel ook een zeer geavanceerde online boekingstool waarmee zakenreizen geboekt kunnen worden. Desalniettemin staat er 24/7 ook een gespecialiseerd team voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden en eventuele uitdagingen op te lossen. Professioneel en precies zoals u van persoonlijke service gewend mag zijn. Want dat blijft tenslotte mensenwerken, en dat doen we met plezier! Wilt u meer weten over onze excellente dienstverlening? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen u er graag meer over!

Esmee Sapienza-Rambach
Esmee Sapienza-Rambach
Teamleider
Esmee Sapienza-Rambach