Kwaliteit in zakenreizen BUSINESS TRAVEL HET TEKEN VAN KWALITEIT IN ZAKENREIZEN Kwaliteit in zakenreizen Kwaliteit in zakenreizen MUNCKHOF MEER MET MEER MET MUNCKHOF BUSINESS TRAVEL Meer Excellente service EXCELLENTE SERVICE MEER MET MUNCKHOF BUSINESS TRAVEL Meer Excellente service Meer Excellente service MEER Meer kosten besparen KOSTEN BESPAREN MEER MET MUNCKHOF BUSINESS TRAVEL Meer kosten besparen Meer kosten besparen MEER Meer Met Munckhof HEALTH, RISK & SAFETY MEER MET MUNCKHOF BUSINESS TRAVEL Meer Met Munckhof Meer Met Munckhof MEER
Blog

Schiphol: behind the scenes met KLM

De stad waar iedereen welkom is, maar niemand woont. Dat is Schiphol, de oudste internationale luchthaven ter wereld, die nog steeds onder dezelfde naam opereert. Op dit terrein van maar liefst 2.787 hectare is het nooit stil. Luchthavenvervoer gaat dag en nacht door. KLM nodigde Munckhof uit om eens een kijkje te nemen achter de schermen.

Veel van onze zakenreizigers reizen via Schiphol en voor Munckhof is het belangrijk dat dit zorgeloos verloopt. Dat doel heeft Schiphol ook. Zowel voor als achter de schermen wordt continu nagedacht over hoe de reiziger het best gefaciliteerd kan worden en hoe processen het meest optimaal kunnen verlopen.

Overal op Schiphol wordt geprobeerd om stress van reizigers te vermijden. Zo is er bij de security check veel aandacht besteed aan het creëren van ruimte en een rustige atmosfeer, door het design en akoestische panelen. Reizigers die gebruik maken van de vernieuwde KLM Lounge komen eveneens in een oase van rust. Deze lounge is van alle gemakken voorzien om relaxed te kunnen reizen.

Een ander voorbeeld zijn de steeds vernieuwende technieken bij de incheck terminals. Door nieuwe technologieën toe te passen, kunnen reizigers steeds meer zelf. Bijvoorbeeld het zelf upgraden van een vlucht of het printen van een kofferlabel bij het self service portal. Klinkt simpel, maar bespaart een hoop wachttijd, en daarmee stress, voor de reiziger. Natuurlijk staan er nog steeds altijd service medewerkers klaar om te helpen.

Ook als het gaat om duurzaamheid wil Schiphol pionieren. Het doel is om in 2030 volledig circulair te zijn. Daar wordt al jarenlang hard aan gewerkt. Zo worden afvalstromen, zoals plastic, hergebruikt, ligt er een volledig groen dak op het pand en rijden er elektrische bussen op en rondom de luchthaven. Natuurlijk heeft de coronacrisis afgelopen jaar impact gehad op de luchtvaart. Desondanks is Schiphol altijd open gebleven en hebben ze samen met KLM een belangrijke rol gespeeld om mensen te repatriëren en weer thuis te krijgen. De huidige regels zijn zo veranderlijk, dat ze ook daar continu op inspelen. Maar één ding is duidelijk: op Schiphol ben je altijd welkom.

Zakenreizen tijdens COVID-19? Dit zijn de mogelijkheden!

Bekijk de actuele reisinformatie

Om u te helpen bij het herstarten van de zakenreizen verzamelen wij constant alle actuele reisinformatie in één overzicht.

Klik hier voor het overzicht