Case

“Klantherkenning is onze kracht. Wij hebben aan één woord genoeg.”

Klantherkenning is key

De kracht van onze excellente service, zit ‘m in het feit dat het voor onze mensen als vanzelfsprekend voelt. De persoonlijke aanpak, het kennen van de klant en hiervoor het onderste uit de kan halen is voor veel medewerkers de drive voor hun werk. Zo ook voor Gertrude, Travel Consultant bij Munckhof Business Travel Veenendaal. Zij vertelt ons meer over haar werk.

Het organiseren van zakenreizen is voor ons veel meer dan het boeken van een ticket. Om een klant goed te kunnen bedienen is het essentieel om de klant te herkennen en erkennen. Alleen dan kun je het maatwerk en de service leveren waar een klant echt blij van wordt.

.

Het begint vanaf op het moment dat de telefoon gaat. “Goedemorgen met Gertrude van Munckhof Business Travel”, “Hallo met Kees!”. Een voornaam is genoeg. Ik weet direct dat het Kees is van XYZ en hij is vast al onderweg naar Schiphol. Dat is bij hem regelmatig het geval. “Ik moet naar Valencia, wat kun je voor me doen?”. Ik check de mogelijkheden voor een vlucht vandaag en vertel hem dat ik hem kan plaatsen op een vlucht over 2 uur. “Dat moet wel lukken” zegt hij, en ik stuur hem zijn ticket direct in zijn mailbox.

Omdat ik Kees inmiddels ken, weet ik dat hij vaak haast heeft, dus bied ik aan om alvast online een parkeerplaats voor hem te reserveren dichtbij de terminal. Dat bespaart hem tijd. Ondertussen bedenkt hij zich dat hij in Valencia een auto nodig heeft. Geen probleem. Ik weet dat Kees altijd een compact klasse auto van Hertz wil, tenzij hij naar een belangrijke klant moet, dan gaan we voor een maatje groter. Ik check nog snel of zijn favoriete hotel beschikbaar is en vertel hem dat alles geregeld wordt. Voor Kees was één telefoontje van 5 minuten voldoende, achter de schermen ga ik vervolgens aan de slag.

Natuurlijk is niet iedereen zoals Kees. Veel van onze boekingen worden eerder doorgegeven en natuurlijk heeft iedereen een ander wensen- en eisenpakket. Waar het om gaat is dat, zodra wij de telefoon opnemen, we ook echt weten wie er aan de andere kant van de lijn hangt, wat zijn wensen zijn en hoe we hem het best van dienst kunnen zijn. Wij hebben aan één woord genoeg.”

Gertrude Recter
Gertrude Recter
Business Travel Consultant
Gertrude Recter